Influences of linguistic factors on the acquisition of explicit and implicit knowledge: Focusing on agreement type and morphosyntactic regularity in English plural morpheme K KUSANAGI, J YAMASHITA ARELE 24, 205-220, 2013 | 12 | 2013 |
Speeded effect on accuracy, sensitivity, response bias and reaction time of L2 learners' grammaticality judgments: Using signal detection theory K Kusanagi JABAET Journal 18, 37-54, 2014 | 9 | 2014 |
Unconscious but slowly activated grammatical knowledge of Japanese EFL learners: A case of tough movement Y TAMURA, Y HARADA, D KATO, K HARA, K KUSANAGI ARELE: Annual Review of English Language Education in Japan 27, 169-184, 2016 | 8 | 2016 |
声掛けメールによる WBT 自学自習の促進 森田光宏, 榎田一路, 鬼田崇作, 阪上辰也, 草薙邦広, 吉川りさ 中国地区英語教育学会研究紀要 47, 63-72, 2017 | 6 | 2017 |
Asymmetrical Representation in Japanese EFL Learners' Implicit and Explicit Knowledge about the Countability of Common/Material Nouns Y TAMURA, K KUSANAGI ARELE: Annual Review of English Language Education in Japan 26, 253-268, 2015 | 5 | 2015 |
Developing multi-function software for recording, visualizing, and analyzing learners’ writing process: WritingMaertiX K Kusanagi, D Abe, J Fukuta, Y Kawaguchi LET Journal of Central Japan 26, 23-34, 2015 | 5 | 2015 |
e ポートフォリオシステム Mahara を用いた 「広島大学英語 Can-Do リスト」 の活用 鬼田崇作, 榎田一路, 上西幸治, 草薙邦広, 阪上辰也, 田北冬子, ... 広島外国語教育研究= Hiroshima studies in language and language education …, 2018 | 4 | 2018 |
広島大学英語 Can-Do リストの開発 鬼田崇作, 榎田一路, 上西幸治, 草薙邦広, 阪上辰也, 田北冬子, ... 広島外国語教育研究 20, 185-200, 2017 | 4 | 2017 |
Foreign language grammatical carefulness scale: Scale development and its initial validation K KUSANAGI, J FUKUTA, Y KAWAGUCHI, Y TAMURA, A GOTO, ... ARELE: Annual Review of English Language Education in Japan 26, 77-92, 2015 | 4 | 2015 |
日本の外国語教育研究における効果量・検定力・標本サイズ: Language Education & Technology 掲載論文を対象にした事例分析 草薙邦広, 水本篤, 竹内理 Language Education & Technology 52, 105-131, 2015 | 4 | 2015 |
外国語教育研究と直交表を用いた実験計画―実験計画の効率化を求めて— 草薙邦広 メソドロジー研究部会報告論集 4, 24-33, 2014 | 4 | 2014 |
時間制限を用いた文法性判断課題―基礎的検討と時間制限 設定方法について―草薙 邦広 草薙邦広 | 4 | 2013 |
グループワークを活用した外部検定対策授業 榎田一路, 草薙邦広 広島外国語教育研究 22, 13-28, 2019 | 3 | 2019 |
オンライン学習履歴データの統計的取り扱いについて 草薙邦広 広島外国語教育研究 20, 231-243, 2017 | 3 | 2017 |
文法性判断の確信度と明示的および暗示的知識 (理論研究・実証研究, 第 44 回中部地区英語教育学会山梨大会) 草薙邦広, 川口勇作 中部地区英語教育学会紀要 44, 65-72, 2015 | 3 | 2015 |
外国語教育研究におけるブートストラップ法の応用可能性 草薙邦広 外国語教育メディア学会 (LET) 関西支部メソドロジー研究部会報告論集 5, 1-15, 2014 | 3 | 2014 |
Predictors of second language reading comprehension ability: a longitudinal study with learners from grade 9 to 11 in an English as a foreign language context J Yamashita, T Shiotsu, K Kusanagi Reading and Writing, 1-26, 2023 | 2 | 2023 |
クラスサイズ及び学校移行に伴うクラスサイズの変化が小学校第 4 学年から中学校第 2 学年までの国語, 社会, 理科の学力偏差値推移に与える影響 山森光陽, 草薙邦広, 大内善広, 徳岡大 発達心理学研究 33 (4), 391-406, 2022 | 2 | 2022 |
Tracking online learning behaviour in a cross-platform web application for vocabulary learning courses K Enokida, K Kusanagi, S Kida, M Morita, T Sakaue Future-proof CALL: language learning as exploration and encounters, 47, 2018 | 2 | 2018 |
確率分布から見る外国語教育研究データ 草薙邦広 外国語教育メディア学会 (LET) 関西支部メソドロジー研究部会報告論集 10, 1-40, 2017 | 2 | 2017 |