フォロー
Kunihiro KUSANAGI
Kunihiro KUSANAGI
県立広島大学
確認したメール アドレス: pu-hiroshima.ac.jp
タイトル
引用先
引用先
Influences of linguistic factors on the acquisition of explicit and implicit knowledge: Focusing on agreement type and morphosyntactic regularity in English plural morpheme
K KUSANAGI, J YAMASHITA
ARELE 24, 205-220, 2013
122013
Speeded effect on accuracy, sensitivity, response bias and reaction time of L2 learners' grammaticality judgments: Using signal detection theory
K Kusanagi
JABAET Journal 18, 37-54, 2014
92014
Unconscious but slowly activated grammatical knowledge of Japanese EFL learners: A case of tough movement
Y TAMURA, Y HARADA, D KATO, K HARA, K KUSANAGI
ARELE: Annual Review of English Language Education in Japan 27, 169-184, 2016
82016
声掛けメールによる WBT 自学自習の促進
森田光宏, 榎田一路, 鬼田崇作, 阪上辰也, 草薙邦広, 吉川りさ
中国地区英語教育学会研究紀要 47, 63-72, 2017
62017
Asymmetrical Representation in Japanese EFL Learners' Implicit and Explicit Knowledge about the Countability of Common/Material Nouns
Y TAMURA, K KUSANAGI
ARELE: Annual Review of English Language Education in Japan 26, 253-268, 2015
52015
Developing multi-function software for recording, visualizing, and analyzing learners’ writing process: WritingMaertiX
K Kusanagi, D Abe, J Fukuta, Y Kawaguchi
LET Journal of Central Japan 26, 23-34, 2015
52015
e ポートフォリオシステム Mahara を用いた 「広島大学英語 Can-Do リスト」 の活用
鬼田崇作, 榎田一路, 上西幸治, 草薙邦広, 阪上辰也, 田北冬子, ...
広島外国語教育研究= Hiroshima studies in language and language education …, 2018
42018
広島大学英語 Can-Do リストの開発
鬼田崇作, 榎田一路, 上西幸治, 草薙邦広, 阪上辰也, 田北冬子, ...
広島外国語教育研究 20, 185-200, 2017
42017
Foreign language grammatical carefulness scale: Scale development and its initial validation
K KUSANAGI, J FUKUTA, Y KAWAGUCHI, Y TAMURA, A GOTO, ...
ARELE: Annual Review of English Language Education in Japan 26, 77-92, 2015
42015
日本の外国語教育研究における効果量・検定力・標本サイズ: Language Education & Technology 掲載論文を対象にした事例分析
草薙邦広, 水本篤, 竹内理
Language Education & Technology 52, 105-131, 2015
42015
外国語教育研究と直交表を用いた実験計画―実験計画の効率化を求めて—
草薙邦広
メソドロジー研究部会報告論集 4, 24-33, 2014
42014
時間制限を用いた文法性判断課題―基礎的検討と時間制限 設定方法について―草薙 邦広
草薙邦広
42013
グループワークを活用した外部検定対策授業
榎田一路, 草薙邦広
広島外国語教育研究 22, 13-28, 2019
32019
オンライン学習履歴データの統計的取り扱いについて
草薙邦広
広島外国語教育研究 20, 231-243, 2017
32017
文法性判断の確信度と明示的および暗示的知識 (理論研究・実証研究, 第 44 回中部地区英語教育学会山梨大会)
草薙邦広, 川口勇作
中部地区英語教育学会紀要 44, 65-72, 2015
32015
外国語教育研究におけるブートストラップ法の応用可能性
草薙邦広
外国語教育メディア学会 (LET) 関西支部メソドロジー研究部会報告論集 5, 1-15, 2014
32014
Predictors of second language reading comprehension ability: a longitudinal study with learners from grade 9 to 11 in an English as a foreign language context
J Yamashita, T Shiotsu, K Kusanagi
Reading and Writing, 1-26, 2023
22023
クラスサイズ及び学校移行に伴うクラスサイズの変化が小学校第 4 学年から中学校第 2 学年までの国語, 社会, 理科の学力偏差値推移に与える影響
山森光陽, 草薙邦広, 大内善広, 徳岡大
発達心理学研究 33 (4), 391-406, 2022
22022
Tracking online learning behaviour in a cross-platform web application for vocabulary learning courses
K Enokida, K Kusanagi, S Kida, M Morita, T Sakaue
Future-proof CALL: language learning as exploration and encounters, 47, 2018
22018
確率分布から見る外国語教育研究データ
草薙邦広
外国語教育メディア学会 (LET) 関西支部メソドロジー研究部会報告論集 10, 1-40, 2017
22017
現在システムで処理を実行できません。しばらくしてからもう一度お試しください。
論文 1–20