The dialogue breakdown detection challenge: Task description, datasets, and evaluation metrics R Higashinaka, K Funakoshi, Y Kobayashi, M Inaba Proceedings of the Tenth International Conference on Language Resources and …, 2016 | 78 | 2016 |
Overview of the dialogue breakdown detection challenge 4 R Higashinaka, LF D’Haro, B Abu Shawar, RE Banchs, K Funakoshi, ... Increasing Naturalness and Flexibility in Spoken Dialogue Interaction, 403-417, 2021 | 68 | 2021 |
Twitter を用いた非タスク指向型対話システムのための発話候補文獲得 稲葉通将, 神園彩香, 高橋健一 人工知能学会論文誌 29 (1), 21-31, 2014 | 52 | 2014 |
Overview of the sixth dialog system technology challenge: DSTC6 C Hori, J Perez, R Higashinaka, T Hori, YL Boureau, M Inaba, ... Computer Speech & Language 55, 1-25, 2019 | 47 | 2019 |
Neural utterance ranking model for conversational dialogue systems M Inaba, K Takahashi Proceedings of the 17th Annual Meeting of the Special Interest Group on …, 2016 | 31 | 2016 |
人狼知能プロジェクト (< 特集> エンターテイメントにおける AI) 片上大輔, 鳥海不二夫, 大澤博隆, 稲葉通将, 篠田孝祐, 松原仁 人工知能 30 (1), 65-73, 2015 | 29 | 2015 |
人狼知能: だます・見破る・說得する人工知能 鳥海不二夫, 片上大輔, 大澤博隆, 稲葉通将, 篠田孝祐, 狩野芳伸 Morikita Shuppan, 2016 | 24 | 2016 |
対話破綻検出チャレンジ 東中竜一郎, 船越孝太郎, 小林優佳, 稲葉通将 人工知能学会研究会資料 言語・音声理解と対話処理研究会 75 回, 07, 2015 | 24 | 2015 |
AI wolf contest—development of game AI using collective intelligence— F Toriumi, H Osawa, M Inaba, D Katagami, K Shinoda, H Matsubara Computer Games, 101-115, 2016 | 19 | 2016 |
Investigation of the effects of nonverbal information on werewolf D Katagami, S Takaku, M Inaba, H Osawa, K Shinoda, J Nishino, ... 2014 IEEE International Conference on Fuzzy Systems (FUZZ-IEEE), 982-987, 2014 | 19 | 2014 |
Werewolf game modeling using action probabilities based on play log analysis Y Hirata, M Inaba, K Takahashi, F Toriumi, H Osawa, D Katagami, ... International Conference on Computers and Games, 103-114, 2016 | 18 | 2016 |
人狼知能大会における統計分析と SVM を用いた人狼推定を行うエージェントの設計 梶原健吾, 鳥海不二夫, 稲葉通将, 大澤博隆, 片上大輔, 篠田孝祐, ... 人工知能学会全国大会論文集 第 30 回 (2016), 2F41-2F41, 2016 | 17 | 2016 |
非タスク指向型対話エージェントのための統計的応答手法 稲葉通将, 平井尚樹, 鳥海不二夫, 石井健一郎 電子情報通信学会論文誌 D 95 (6), 1390-1400, 2012 | 16 | 2012 |
雑談ばかりしてると殺される-人狼 BBS におけるプレイヤーの発言傾向と意思決定・勝敗の分析 稲葉通将, 大畠菜央実, 鳥海不二夫, 高橋健一 JAWS 2013, 2013 | 15 | 2013 |
人狼ゲームデータの統計的分析 稲葉通将, 鳥海不二夫, 高橋健一 ゲームプログラミングワークショップ 2012 論文集 2012 (6), 144-147, 2012 | 15 | 2012 |
Constructing a human-like agent for the werewolf game using a psychological model based multiple perspectives N Nakamura, M Inaba, K Takahashi, F Toriumi, H Osawa, D Katagami, ... 2016 IEEE Symposium Series on Computational Intelligence (SSCI), 1-8, 2016 | 13 | 2016 |
Candidate utterance acquisition method for non-task-oriented dialogue systems from twitter M Inaba, S Kamizono, K Takahashi Transactions of the Japanese Society for Artificial Intelligence 29 (1), 2014 | 13 | 2014 |
Python でつくる対話システム 東中竜一郎, 稲葉通将, 水上雅博 株式会社 オーム社, 2020 | 12 | 2020 |
対話システムライブコンペティション 2 東中竜一郎, 船越孝太郎, 稲葉通将, 角森唯子, 高橋哲朗, 赤間怜奈, ... 人工知能学会研究会資料 言語・音声理解と対話処理研究会 87 回, 09, 2019 | 12* | 2019 |
Strategy selection by reinforcement learning for multi-car elevator systems M Ikuta, K Takahashi, M Inaba 2013 IEEE International Conference on Systems, Man, and Cybernetics, 2479-2484, 2013 | 12 | 2013 |