The updated Vocabulary Levels Test: Developing and validating two new forms of the VLT S Webb, Y Sasao, O Ballance ITL-International Journal of Applied Linguistics 168 (1), 33-69, 2017 | 441 | 2017 |
The word part levels test Y Sasao, S Webb Language Teaching Research 21 (1), 12-30, 2017 | 126 | 2017 |
New directions in vocabulary testing SA Webb, Y Sasao RELC Journal 44 (3), 263-277, 2013 | 125 | 2013 |
Developing and evaluating a computerized adaptive testing version of the Word Part Levels Test A Mizumoto, Y Sasao, SA Webb Language Testing 36 (1), 101-123, 2019 | 51 | 2019 |
Diagnostic Tests of English Vocabulary Learning Proficiency: Guessing from Context and Knowledge of Word Parts Y Sasao Victoria University of Wellington, 2013 | 28 | 2013 |
The guessing from context test Y Sasao, S Webb ITL-International Journal of Applied Linguistics 169 (1), 115-141, 2018 | 23 | 2018 |
Mindful language learning: The effects of college students’ mindfulness on short-term vocabulary retention L Zeilhofer, Y Sasao System 110, 102909, 2022 | 18 | 2022 |
日本人大学生の日本語語彙量測定の試み 田島ますみ, 佐藤尚子, 橋本美香, 松下達彦, 笹尾洋介 中央学院大学人間・自然論叢 41, 3-20, 2016 | 10 | 2016 |
Academic vocabulary reconsidered: An EAP curriculum-design perspective A Tajino, D Dalsky, S YOSUKE IRANIAN JOURNAL OF TEFLL 1 (4), 3-21, 2009 | 9 | 2009 |
使用頻度に基づく日本語語彙サイズテストの開発─ 50,000 語レベルまでの測定の試み─ 佐藤尚子, 田島ますみ, 橋本美香, 松下達彦, 笹尾洋介 千葉大学国際教養学研究 1, 15-26, 2017 | 7 | 2017 |
Estimating vocabulary size: Does test format make a difference? Y Sasao JACET Journal, 63-76, 2008 | 6* | 2008 |
English education in the liberal arts and general education at Kyoto University: A focus on the English writing-listening course K Katsurayama, S Takahashi, T Kanamaru, Y Sasao, T Stewart, D Dalsky, ... Kyoto University Institute for Liberal Arts and Sciences Bulletin 1, 111-121, 2018 | 5 | 2018 |
日本語学術共通語彙テストの開発 田島ますみ, タジママスミ, 佐藤尚子, サトウナオコ, 橋本美香, ハシモトミカ, ... 中央学院大学人間・自然論叢, 19-31, 2018 | 4 | 2018 |
豊橋技術科学大学における工学系英語語彙データベースの構築−より効果的な語彙指導を目指して− 笹尾洋介, 加藤三保子, 鈴木新一 雲雀野, 35-44, 2014 | 4* | 2014 |
Measuring the ability to learn words Y Sasao The Routledge Handbook of Vocabulary Studies, 419-432, 2019 | 3 | 2019 |
< 実践報告> 京都大学における英語教育改革--英語ライティング-リスニングコースに焦点を当てて-- 桂山康司, 高橋幸, 金丸敏幸, 笹尾洋介, スチュワートティモシー, ... 京都大学国際高等教育院紀要 1, 111-121, 2018 | 3 | 2018 |
MAP Grammar and vocabulary Y Sasao A New Approach to English Pedagogical Grammar, 128-136, 2017 | 2 | 2017 |
総合研究大学における英語学術語彙リスト開発の意義-EAP カリキュラムデザインの観点から 田地野彰, 寺内一, 笹尾洋介, マスワナ紗矢子 京都大学高等教育研究 13, 121-132, 2007 | 2 | 2007 |
Motion and Memory in VR: The Influence of VR Control Method on Memorization of Foreign Language Orthography NH Vincent, Z Liang, Y Sasao International Journal on Cybernetics & Informatics (IJCI) 12 (12), 151, 2023 | 1 | 2023 |
Vocabulary teaching: A systemic perspective Y Sasao A systems approach to language pedagogy, 39-47, 2019 | 1 | 2019 |