Hitoshi Yamamoto
Hitoshi Yamamoto
Professor, Faculty of Business Administration, Rissho University, Japan
確認したメール アドレス: ris.ac.jp - ホームページ
タイトル
引用先
引用先
Modeling Reputation Management System on Online C2C Market
H Yamamoto, K Ishida, T Ohta
Computational & Mathematical Organization Theory 10 (2), 165-178, 2004
642004
What Affects the Spiral of Silence and the Hard Core on Twitter? An Analysis of the Nuclear Power Issue in Japan
K Miyata, H Yamamoto, Y Ogawa
American Behavioral Scientist 59 (9), 1129-1141, 2015
362015
The Effect of Incentives and Meta-incentives on the Evolution of Cooperation
I Okada, H Yamamoto, F Toriumi, T Sasaki
11 5, e1004232, 2015
242015
Why do people use social media? Agent-based simulation and population dynamics analysis of the evolution of cooperation in social media
F Toriumi, H Yamamoto, I Okada
2012 IEEE/WIC/ACM International Conferences on Web Intelligence and …, 2012
222012
環境配慮行動を促す環境教育プログラム開発のためのパスモデルの構築
諏訪博彦, 山本仁志, 岡田勇, 太田敏澄
日本社会情報学会誌 18 (59-70), 2006
182006
大量SNSサイトの比較分析
鳥海不二夫, 山本仁志, 諏訪博彦, 岡田勇, 和泉潔, 橋本康弘
人工知能学会論文誌 25 (1), 78-89, 2010
172010
The Evolution of Reputation-Based Cooperation in Regular Networks
T Sasaki, H Yamamoto, I Okada, S Uchida
Games 8 (1), 8, 2017
142017
A norm knockout method on indirect reciprocity to reveal indispensable norms
H Yamamoto, I Okada, S Uchida, T Sasaki
Scientific Reports 7, 44146, 2017
132017
How to keep punishment to maintain cooperation: Introducing social vaccine
H Yamamoto, I Okada
Physica A 443, 526-536, 2016
112016
マルチエージェントシミュレーションの基本設計
鳥海不二夫, 山本仁志
情報処理 55 (6), 530-538, 2014
10*2014
Comparison analysis among large amount of sns sites
F Toriumi, H Yamamoto, H Suwa, I Okada, K Izumi, Y Hashimoto
TJSAI 25 (1), 78-89, 2010
92010
Effect of online word-of-mouth communication on buying behavior in agent-based simulation
I Okada, H Yamamoto
6th Conference of the European Social Simulation Association, 2009
92009
A theoretical approach to norm ecosystems: two adaptive architectures of indirect reciprocity show different paths to the evolution of cooperation
S Uchida, H Yamamoto, I Okada, T Sasaki
Frontiers in Physics 6, 14, 2018
82018
音楽ソフト市場における消費者選択の多様性に対する情報チャネル効 : Winner-Take-All現象へのAgent-Based Approach
山本仁志, 岡田勇小林伸睦, 太田敏澄
経営情報学会誌 11 (3), 37-53, 2002
82002
Exploring an Effective Incentive System on a Groupware. Journal of Artificial Societies and Social Simulation
F Toriumi, H Yamamoto, I Okada
Journal of Artificial Societies and Social Simulation 19 (4), 6, 2016
72016
Influence of Payoff in Meta-Rewards Game
F Toriumi, H Yamamoto, I Okada
Journal of Advanced Computational Intelligence and Intelligent Informatics …, 2014
72014
災害時における地域SNSの活用:コミュニティの時系列推移に基づく分析
小川祐樹, 山本仁志, 和崎宏, 後藤真太郎
日本社会情報学会誌 23 (1), 45-56, 2011
72011
Effects of information diffusion in online word-of-mouth communication among consumers
I Okada, H Yamamoto
Journal of Advanced Computational Intelligence and Intelligent Informatics …, 2011
72011
動的なトピック分類に基づくNoveltyを考慮した推薦アルゴリズムの提案
小川祐樹, 諏訪博彦, 山本仁志, 岡田勇, 太田敏澄
情報処理学会論文誌 50 (6), 1636-1648, 2009
72009
消費者間オンライン取引における評判管理システムの分析(<特集>エージェント・アプローチ : 経営情報学の新しいパラダイムをめざして)
山本仁志, 石田和成, 太田敏澄
経営情報学会誌 12 (3), 55-69, 2003
72003
現在システムで処理を実行できません。しばらくしてからもう一度お試しください。
論文 1–20