日本語版対人反応性指標の作成 日道俊之, 小山内秀和, 後藤崇志, 藤田弥世, 河村悠太, 野村理朗 心理学研究 88 (1), 61-71, 2017 | 86* | 2017 |
セルフコントロール尺度短縮版の邦訳および信頼性・妥当性の検討 尾崎由佳, 後藤崇志, 小林麻衣, 沓澤岳 心理学研究 87, 144-154, 2016 | 76* | 2016 |
A large-scale longitudinal survey of participation in scientific events with a focus on students' learning motivation for science: Antecedents and consequences T Goto, K Nakanishi, K Kano Learning and Individual Differences 61, 181-187, 2018 | 31 | 2018 |
How can reward contribute to efficient self-control? Reinforcement of task-defined responses diminishes ego-depletion T Goto, T Kusumi Motivation and Emotion 37, 726-732, 2013 | 30 | 2013 |
Counteractive control over temptations: Promoting resistance through enhanced perception of conflict and goal value Y Ozaki, T Goto, M Kobayashi, W Hofmann Self and Identity 16 (4), 439-459, 2017 | 21 | 2017 |
科学・技術イベント参加者層評価に豪州発セグメンテーション手法を用いることの有効性 後藤崇志, 工藤充, 水町衣里, 加納圭 科学技術コミュニケーション 15, 17-35, 2014 | 19* | 2014 |
How science, technology and innovation can be placed in broader visions-Public opinions from inclusive public engagement activities K Kano, M Kudo, G Yoshizawa, E Mizumachi, M Suga, N Akiya, K Ebina, ... Sissa Medialab, 2019 | 15 | 2019 |
全国学力・学習状況調査 「小学校理科」 の教科横断的分析 加納圭, 後藤崇志, 塩瀬隆之 科学教育研究 44 (2), 77-85, 2020 | 10 | 2020 |
自律的動機づけと動機づけ調整方略の双方向的関係 後藤崇志, 川口秀樹, 野々宮英二, 市村賢士郎, 楠見孝, 子安増生 心理学研究 88 (2), 197-202, 2017 | 9 | 2017 |
日本版自由意志・決定論信念尺度の作成 後藤崇志, 石橋優也, 梶村昇吾, 岡隆之介, 楠見孝 心理学研究 86, 32-41, 2015 | 9* | 2015 |
Exploring the multidimensional links between trait mindfulness and trait empathy T Himichi, H Osanai, T Goto, H Fujita, Y Kawamura, A Smith, M Nomura Frontiers in psychiatry 12, 498614, 2021 | 8 | 2021 |
グローバル MOOC を用いた反転授業の事例研究 日本人学生を想定した授業デザインと学生の取り組みの個人差 田口真奈, 後藤崇志, 毛利隆夫 日本教育工学会論文誌 42 (3), 255-269, 2019 | 8 | 2019 |
パブリックエンゲージメント参加者層の多様性評価手法の探索:「科学・技術への関与度」 と 「政策への関与度」 の観点から 後藤崇志, 工藤充, 加納圭 科学技術コミュニケーション 17, 3-19, 2015 | 7* | 2015 |
Belief in free will indirectly contributes to the strategic transition through sympathetic arousal T Goto, Y Ishibashi, S Kajimura, R Oka, T Kusumi Personality and Individual Differences 128, 157-161, 2018 | 6 | 2018 |
The effects of regret on internalization of academic motivation: A longitudinal study T Goto, T Kusumi Learning and Individual Differences 37, 241-248, 2015 | 6 | 2015 |
自己制御行動がバーンアウトに及ぼす影響: 就労者の自律性に着目したパネル調査に基づく検討 後藤崇志, 楠見孝 社会心理学研究 28 (3), 125-136, 2013 | 6 | 2013 |
親の学習観が子の学業達成に果たす役割についての文化的再生産論に基づく検討 後藤崇志, 石橋優也 パーソナリティ研究 28 (3), 187-197, 2020 | 3 | 2020 |
潜在的文化的自己観と親しい他者との協力–競争目標に対する選好 小宮あすか, 唐牛祐輔, 荻原祐二, 後藤崇志 社会心理学研究 32 (2), 133-140, 2016 | 3* | 2016 |
Normative information can induce biased choice toward delayed larger rewards in adulthood T Goto Asian Journal of Social Psychology 26 (3), 351-362, 2023 | 2 | 2023 |
Trait‐related concepts activate stereotypically consistent concepts on the same stereotype dimension, but may not spread to the other stereotype dimension T Goto, K Ichimura, R Oka, Y Kawamura, T Kusumi Japanese Psychological Research 61 (2), 83-93, 2019 | 2 | 2019 |