フォロー
Tsukasa Yamanaka
Tsukasa Yamanaka
Professor, Ritsumeikan University
確認したメール アドレス: pep-rg.jp
タイトル
引用先
引用先
A preliminary study of VR English training material for personnel in the tourism industry
K Takada, KH Murakami, AK Yamazaki, T Yamanakac
Procedia Computer Science 207, 3721-3729, 2022
112022
プロジェクト発信型英語プログラム: 自分軸を鍛える 「教えない」 教育
山中司, 木村修平, 山下美朋, 近藤雪絵
北大路書房, 2021
102021
大学にもう英語教育はいらない: 自身の 「否定」 と 「乗り越え」 が求められる英語教育者へのささやかなる警鐘
山中司
立命館人間科学研究 38, 73-89, 2019
62019
Purojekuto hasshingata eigo puroguramu: jibun jikuwo kitaeru “oshienai” kyouiku (Project-based English Program: Train Your Own Axis “without Teaching”)
T Yamanaka, S Kimura, M Yamashita, Y Kondo
Kitaohji Shobo, 2021
52021
Proposals and Methods for Foreign Language Learning Using Machine Translation and Large Language Model
K Sugiyama, T Yamanaka
Procedia Computer Science 225, 4750-4757, 2023
32023
To What Extent are Japanese University Students Successful in Motivating Themselves to Learn English through Project-based Language Education? An Assessment of Students after …
C Toyoshima, T Yamanaka, K Sugiyama
English Language Teaching 16 (3), 1-1, 2023
32023
Assessing changes in mood state in university students following short-term study abroad
T Yamanaka, N Yamagishi, NE Nawa, SJ Anderson
PloS one 16 (12), e0261762, 2021
32021
Autonomous Learning Derived from Learners'" RITA"(ie, Sense of Communicative Supportiveness).
A Hirano, T Yamanaka
International Journal of Interdisciplinary Social Sciences: Annual Review 12, 2017
32017
AI・機械翻訳と英語学習: 教育実践から見えてきた未来
山中司
(No Title), 2024
22024
Testing Virtual Reality for Eliminating Japanese University Students’ English-Speaking Anxiety: Cases of International Conference and Restaurant
T Yamanaka, Y Miyazaki, AK Yamazaki, KH Murakami, S Kimura, ...
International Journal of Learning and Teaching 9, 49-66, 2023
22023
Philosophy of Data Science for Corpus Linguistics: A Pragmatistic Point of View
K Kambara, T Yamanaka
Annals of the Japan Association for Philosophy of Science 32, 47-73, 2023
22023
Gratitude and academic motivation among Japanese high school students: A nine-week gratitude journal intervention study
T Yamanaka, NE Nawa, N Yamagishi
OSF, 2022
22022
What are the Effects of Project-based English Curriculum on the Development of Learners' Competencies? A Case Study of a Japanese University English Language Program
K Sugiyama, T Yamanaka, K Odagiri
English Language Teaching 15 (12), 1-60, 2022
22022
A Preliminary Cyber-Physical Study of a VR Training Material for Engineering Students to Give a Presentation in English
T Akimoto, KH Murakami, AK Yamazaki, T Yamanaka, H Hasegawa
Procedia Computer Science 207, 3713-3720, 2022
22022
留学・グローバル政策を考える際の 10 の論点:「評価」 という視座を中心に
山中司
留学交流 (ウェブマガジン) 107, 1-9, 2020
22020
留学による成長をいかに可視化し評価として担保するか: 留学プログラム 「グローバル・フィールドワーク・プロジェクト」 の到達目標デザインに着目して
山中司, 河井亨
立命館高等教育研究 18, 163-176, 2018
22018
「プロジェクト発信型英語プログラム」 の実践知: 立命館大学における成果と課題の共有
山中司, 河井亨
立命館高等教育研究 16, 219-232, 2017
22017
AI を用いた教育のあり方: プロジェクト発信型英語プログラムでの試みをもとに
山中司
立命館高等教育研究 24, 17-33, 2024
12024
Actual Usage of Machine Translation by Japanese University Students and Verification of Test Results
C Toyoshima, T Yamanaka
English Language Teaching 16 (11), 1-83, 2023
12023
Exploring the Effectiveness of Machine Translation for Improving English Proficiency: A Case Study of A Japanese University's Large-scale Implementation
C Toyoshima, T Yamanaka, K Odagiri, K Sugiyama
English Language Teaching 16 (5), 1-10, 2023
12023
現在システムで処理を実行できません。しばらくしてからもう一度お試しください。
論文 1–20