フォロー
Tomoyuki Yasuda
Tomoyuki Yasuda
確認したメール アドレス: hosei.ac.jp - ホームページ
タイトル
引用先
引用先
Ethnic identity, acculturation, and emotional well-being among Asian American and Asian international students
T Yasuda, C Duan
Asian Journal of Counselling 9 (1-2), 1-26, 2002
702002
プログラム評価研究の方法
安田節之, 渡辺直登
臨床心理学研究法. 新曜社, 2008
672008
ワードマッププログラム評価: 対人・コミュニティ援助の質を高めるために
安田節之
(No Title), 2011
422011
Psychological sense of community in university classrooms: Do achievement goal orientations matter?
T Yasuda
College Student Journal 43 (2), 2009
262009
大都市近郊の団地における高齢者の人間関係量と地域参加
安田節之
老年社会科学= Japanese journal of gerontology 28 (4), 450-463, 2007
262007
Assessment of intraindividual variability in positive and negative affect using latent state-trait model analyses
T Yasuda, C Lawrenz, R Van Whitlock, B Lubin, PW Lei
Educational and Psychological Measurement 64 (3), 514-530, 2004
182004
The Japanese version of the Multiple Affect Adjective Checklist—Revised: Development and validation
T Yasuda, B Lubin, J Kim, R Van Whitlock
Journal of clinical psychology 59 (1), 93-109, 2003
132003
Historical and theoretical orientations of community psychology practice and research in Japan
T Sasao, T Yasuda
International community psychology: History and theories, 164-179, 2007
102007
An empirical study of the frequency of intergenerational contacts of family members in Japan
Y Saito, T Yasuda
Journal of Intergenerational Relationships 7 (1), 118-133, 2009
62009
基調講演: 対人・コミュニティ援助の質を高めるプログラム評価のあり方
安田節之
コミュニティ心理学研究 14 (1), 7-15, 2010
42010
プログラム評価研究の方法 下山晴彦 (編) 臨床心理学研究法第 7 巻 新曜社
安田節之, 渡辺直登
42008
Detecting Differential Item Functioning in the Japanese Version of the Multiple Affect Adjective Check List—Revised
T Yasuda, PW Lei, HK Suen
Journal of Psychoeducational Assessment 25 (4), 373-384, 2007
42007
高校生に対するライフキャリア教育のプログラム開発とその効果評価: ライフキャリア・レジリエンスを高めるために
高橋美保, 石津和子, 森田慎一郎, 石橋太加志, 安田節之
東京大学大学院教育学研究科紀要/東京大学大学院教育学研究科 編 58, 595-604, 2018
32018
Evaluating the Verification Processes of Qualitative and Quantitative Methodology in Social/Behavioral Science: Does head-to-head comparison clarify the relationship or muddy …
Y Tomoyuki
生涯学習とキャリアデザイン= 生涯学習とキャリアデザイン 15 (1), 3-25, 2017
22017
心理的エンパワメント尺度開発に関する予備調査: 大学生のライフキャリア課題の理解に向けて
安田節之
生涯学習とキャリアデザイン 14, 67-76, 2016
22016
教育・臨床実践のための介入効果の解析と評価
安田節之, 星野崇宏
教育心理学年報 54, 221-226, 2015
22015
ロジックモデルを規準とした測定指標によるコミュニティ介入のアセスメント
安田節之
臨床心理学 15 (1), 99-108, 2015
22015
米国における予防研究の動向: 理論的枠組みおよび介入研究の側面から
安田節之
コミュニティ心理学研究 9 (2), 99-115, 2006
22006
チームワーク形成を目的とした PBL 型教育の効果測定: 研修評価アプローチによる検討
安田節之, 梅崎修, 椋田亜砂美, 三好真人
生涯学習とキャリアデザイン= Lifelong Learning and Career Studies 18 (1), 11-29, 2020
12020
産学連携・PBL 型教育プログラムの評価研究: チームエンパワメントの効果検証に向けて
安田節之
日本心理学会大会発表論文集 日本心理学会第 82 回大会, 1PM-109-1PM-109, 2018
12018
現在システムで処理を実行できません。しばらくしてからもう一度お試しください。
論文 1–20