Tomoyuki Yasuda / 安田節之
Tomoyuki Yasuda / 安田節之
Hosei University / 法政大学
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タイトル引用先
Ethnic identity, acculturation, and emotional well-being among Asian American and Asian international students
T Yasuda, C Duan
Asian Journal of Counselling 9 (1-2), 1-26, 2002
502002
プログラム評価研究の方法
安田節之, 渡辺直登
新曜社, 2008
372008
プログラム評価: 対人・コミュニティ援助の質を高めるために
安田節之
新曜社, 2011
212011
Psychological sense of community in university classrooms: do achievement goal orientations matter?
T Yasuda
College Student Journal 43 (2), 547-562, 2009
192009
Assessment of intraindividual variability in positive and negative affect using latent state-trait model analyses
T Yasuda, C Lawrenz, R Van Whitlock, B Lubin, PW Lei
Educational and Psychological Measurement 64 (3), 514-530, 2004
142004
大都市近郊の団地における高齢者の人間関係量と地域参加
安田節之
老年社会科学 28 (4), 450-463, 2007
132007
The Japanese version of the Multiple Affect Adjective Checklist—Revised: Development and validation
T Yasuda, B Lubin, J Kim, R Van Whitlock
Journal of clinical psychology 59 (1), 93-109, 2003
132003
Historical and theoretical orientations of community psychology practice and research in Japan
T Sasao, T Yasuda
International Community Psychology, 164-179, 2007
62007
An empirical study of the frequency of intergenerational contacts of family members in Japan
Y Saito, T Yasuda
Journal of Intergenerational Relationships 7 (1), 118-133, 2009
42009
Detecting Differential Item Functioning in the Japanese Version of the Multiple Affect Adjective Check List—Revised
T Yasuda, PW Lei, HK Suen
Journal of Psychoeducational Assessment 25 (4), 373-384, 2007
42007
基調講演 対人・コミュニティ援助の質を高めるプログラム評価のあり方 (今, なぜプログラム評価なのか?)
安田節之
コミュニティ心理学研究 14 (1), 7-15, 2010
22010
プログラム評価研究の方法 下山晴彦 (編) 臨床心理学研究法第 7 巻 新曜社
安田節之, 渡辺直登
22008
学部・大学院におけるプログラム評価の学び: 体系化のための課題と展望 (渡辺直登教授退任記念論文)
安田節之
慶応経営論集 34 (1), 115-129, 2017
12017
心理的エンパワメント尺度開発に関する予備調査: 大学生のライフキャリア課題の理解に向けて
安田節之
生涯学習とキャリアデザイン= 生涯学習とキャリアデザイン 14 (1), 67-76, 2016
12016
< 研究ノート> 地域コミュニティにおけるプログラム評価の準備性向上: 健康づくりプログラムのベンチマーク指標開発を事例として
安田節之
生涯学習とキャリアデザイン 13 (2), 57-66, 2016
12016
ロジックモデルを規準とした測定指標によるコミュニティ介入のアセスメント
安田節之
Japanese Journal of Clinical Psychology 15 (1), 99-108, 2015
12015
特集 研修評価の新潮流 研修効果測定とサクセスケース・メソッドによる体系的な研修評価アプローチの検討
安田節之
試験と研修, 24-31, 2019
2019
ベストプラクティス・アプローチに基づく評価研究 (1): エビデンスに基づく実践との比較から考える
安田節之
生涯学習とキャリアデザイン 16 (1), 165-175, 2018
2018
産学連携・PBL 型教育プログラムの評価研究: チームエンパワメントの効果検証に向けて
安田節之
日本心理学会大会発表論文集 日本心理学会第 82 回大会, 1PM-109-1PM-109, 2018
2018
< 資料紹介> 産学連携による PBL 型プログラムの実践報告: サイボウズ社による 「TPC プログラム」
椋田亜砂美, 梅崎修, 安田節之, 三好真人
生涯学習とキャリアデザイン 15 (2), 83-98, 2018
2018
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論文 1–20