Ethnic identity, acculturation, and emotional well-being among Asian American and Asian international students T Yasuda, C Duan Asian Journal of Counselling 9 (1-2), 1-26, 2002 | 75 | 2002 |
プログラム評価研究の方法 安田節之, 渡辺直登 臨床心理学研究法. 新曜社, 2008 | 70 | 2008 |
ワードマッププログラム評価: 対人・コミュニティ援助の質を高めるために 安田節之 (No Title), 2011 | 44 | 2011 |
大都市近郊の団地における高齢者の人間関係量と地域参加 安田節之 老年社会科学= Japanese journal of gerontology 28 (4), 450-463, 2007 | 28 | 2007 |
Psychological sense of community in university classrooms: Do achievement goal orientations matter? T Yasuda College Student Journal 43 (2), 2009 | 26 | 2009 |
Assessment of intraindividual variability in positive and negative affect using latent state-trait model analyses T Yasuda, C Lawrenz, R Van Whitlock, B Lubin, PW Lei Educational and Psychological Measurement 64 (3), 514-530, 2004 | 20 | 2004 |
Historical and theoretical orientations of community psychology practice and research in Japan T Sasao, T Yasuda International community psychology: History and theories, 164-179, 2007 | 13 | 2007 |
The Japanese version of the Multiple Affect Adjective Checklist—Revised: Development and validation T Yasuda, B Lubin, J Kim, R Van Whitlock Journal of clinical psychology 59 (1), 93-109, 2003 | 13 | 2003 |
An empirical study of the frequency of intergenerational contacts of family members in Japan Y Saito, T Yasuda Journal of Intergenerational Relationships 7 (1), 118-133, 2009 | 6 | 2009 |
高校生に対するライフキャリア教育のプログラム開発とその効果評価: ライフキャリア・レジリエンスを高めるために 高橋美保, 石津和子, 森田慎一郎, 石橋太加志, 安田節之 東京大学大学院教育学研究科紀要/東京大学大学院教育学研究科 編 58, 595-604, 2018 | 5 | 2018 |
Detecting Differential Item Functioning in the Japanese Version of the Multiple Affect Adjective Check List—Revised T Yasuda, PW Lei, HK Suen Journal of Psychoeducational Assessment 25 (4), 373-384, 2007 | 5 | 2007 |
基調講演: 対人・コミュニティ援助の質を高めるプログラム評価のあり方 安田節之 コミュニティ心理学研究 14 (1), 7-15, 2010 | 4 | 2010 |
プログラム評価研究の方法 下山晴彦 (編) 臨床心理学研究法第 7 巻 新曜社 安田節之, 渡辺直登 | 4 | 2008 |
Evaluating the Verification Processes of Qualitative and Quantitative Methodology in Social/Behavioral Science: Does head-to-head comparison clarify the relationship or muddy … Y Tomoyuki 生涯学習とキャリアデザイン= 生涯学習とキャリアデザイン 15 (1), 3-25, 2017 | 2 | 2017 |
心理的エンパワメント尺度開発に関する予備調査: 大学生のライフキャリア課題の理解に向けて 安田節之 生涯学習とキャリアデザイン 14, 67-76, 2016 | 2 | 2016 |
教育・臨床実践のための介入効果の解析と評価 安田節之, 星野崇宏 教育心理学年報 54, 221-226, 2015 | 2 | 2015 |
ロジックモデルを規準とした測定指標によるコミュニティ介入のアセスメント 安田節之 臨床心理学 15 (1), 99-108, 2015 | 2 | 2015 |
米国における予防研究の動向: 理論的枠組みおよび介入研究の側面から 安田節之 コミュニティ心理学研究 9 (2), 99-115, 2006 | 2 | 2006 |
Examination of checklist psychological data based on the cumulative and unfolding item response models T Yasuda The Pennsylvania State University, 2005 | 2 | 2005 |
心理的エンパワメントが大学生の主観的ウェルビーイングに与える影響 安田節之 生涯学習とキャリアデザイン 20 (1), 3-15, 2022 | 1 | 2022 |