Follow
Kaede Maeda
Kaede Maeda
Assistant Professor, Department of Psychology, College of Contemporary Psychology, Rikkyo University
Verified email at rikkyo.ac.jp - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Time Pressure and in-group favoritism in a minimal group paradigm
K Maeda, H Hashimoto
Frontiers in Psychology 11, 603117, 2020
52020
Japanese Schoolteachers' Attitudes and Perceptions Regarding Inclusive Education Implementation: The Interaction Effect of Help-Seeking Preference and Collegial Climate
K Maeda, H Hashimoto, K Sato
Frontiers in Education 5, 587266, 2021
42021
Collegial organizational climate alleviates Japanese schoolteachers’ risk for burnout
H Hashimoto, K Maeda
Frontiers in Psychology 12, 2021
42021
The association between the level of general trust and the judgment accuracy of group members’ cooperation in a social dilemma
H Hashimoto, K Maeda, S Tomida, S Tanida
Letters on Evolutionary Behavioral Science 11 (2), 27-30, 2020
32020
「命てんでんこ」 の教えに学ぶ防災教育の可能性: 防災教育に対する教員の態度と学校組織風土の交互作用効果
前田楓, 橋本博文
社会心理学研究 35 (3), 91-98, 2020
22020
Fickle Judgments in Moral Dilemmas: Time Pressure and Utilitarian Judgments in an Interdependent Culture
H Hashimoto, K Maeda, K Matsumura
Frontiers in Psychology, 8, 2022
12022
養護教諭およびスクールカウンセラーとの連携・協働に対する公立小・中学校教諭の評価
橋本博文, 前田楓
応用心理学研究 46 (3), 284-285, 2020
12020
Willingness to be the recipient during the dictator game
H Hashimoto, K Maeda, K Yamamoto, N Mifune
BMC Research Notes 15 (1), 1-4, 2022
2022
Creating a positive perception toward inclusive education with future-oriented thinking
K Maeda, H Hashimoto, K Sato
BMC research notes 14 (1), 1-4, 2021
2021
保健室登校に対する一般教諭の態度を規定する心理的・社会的環境要因の検討
大下里, 前田楓, 橋本博文
応用心理学研究 47 (2), 106-116, 2021
2021
「命てんでんこ」 の教えの実践はなぜ難しいのか?―仮想的な土砂災害ジレンマ状況における感情と理性のギャップの分析―
前田楓, 橋本博文
応用心理学研究 46 (3), 271-282, 2021
2021
障害科学の展望: 社会心理学的視座の有用性
佐藤剛介, 橋本博文, 前田楓, 木田千裕, 唐沢穣
日本心理学会大会発表論文集, SS-027-SS-027, 2021
2021
感謝の表出とその表出者の主観的幸福感の関連―経験サンプリング法を用いた検討―
前田楓, 平本千尋, 橋本博文
日本心理学会大会発表論文集 日本心理学会第 84 回大会, PC-154-PC-154, 2020
2020
人気があるからおいしく感じる―ランキング情報が人々の味の評価に及ぼす効果―
橋本博文, 前田楓
日本心理学会大会発表論文集 日本心理学会第 84 回大会, PC-152-PC-152, 2020
2020
インクルーシブ教育の実現可能性に対する障害当事者の認識
佐藤剛介, 前田楓, 橋本博文
日本心理学会大会発表論文集 日本心理学会第 84 回大会, PC-138-PC-138, 2020
2020
親子間における自尊心の類似性
橋本博文, 前田楓
日本教育心理学会総会発表論文集 第 62 回総会発表論文集, 242, 2020
2020
インクルーシブ教育の推進の度合いと信頼レベルの関連 国際教員指導環境調査 (TALIS) データの二次分析による検討
前田楓, 橋本博文
日本教育心理学会総会発表論文集 第 62 回総会発表論文集, 299, 2020
2020
リーダーの選出方法が集団パフォーマンスに及ぼす効果
前田楓, 柳美吹季, 橋本博文
日本心理学会大会発表論文集 日本心理学会第 83 回大会, 3D-020-3D-020, 2019
2019
養護教諭とのコンサルテーション型連携に対する一般教諭の評価
橋本博文, 前田楓, 大下里, 澤田英三
安田女子大学大学院紀要, 45-53, 2019
2019
養護教諭およびスクールカウンセラーとの連携・協働に対する公立小・中学校教諭の評価
橋本博文, 前田楓
日本教育心理学会総会発表論文集 第 61 回総会発表論文集, 467, 2019
2019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20