Revised Version of the Foreign Language Listening Anxiety Scale: Precise Description of Subordinate Concepts' Influence on Learners Y YAMAUCHI ARELE: Annual Review of English Language Education in Japan 25, 143-158, 2014 | 8 | 2014 |
小学校における外国語授業で活用できる楽曲の選定と指導法の提案: 外国語リスニング研究の知見から 山内優佳 広島文化学園大学学芸学部紀要, 67-74, 2017 | 5 | 2017 |
英語リスニング不安とリスニングの下位技能の関係: リスニング不安の概念の細分化によるリスニング指導への具体的提案 山内優佳 Eiken bulletin=「英検」 研究助成報告 26, 50-67, 2014 | 4 | 2014 |
L2 Pragmatic Development Through Study Abroad: Change of Speed and Accuracy in Appropriateness Judgment S FUKAZAWA, S KIDA, K SHINOMURA, A TATSUMI, Y YAMAUCHI ARELE: Annual Review of English Language Education in Japan 27, 153-168, 2016 | 3 | 2016 |
Errors in English spoken word recognition: effects of word frequency, familiarity, and phoneme structure Y YAMAUCHI, K YAMATO, S KIDA ARELE: Annual Review of English Language Education in Japan 27, 125-136, 2016 | 3 | 2016 |
Multifaceted images of Japanese EFL learners' listening anxiety attributable to instructional factors Y YAMAUCHI International Journal of Curriculum Development and Practice 16 (1), 1-11, 2014 | 3 | 2014 |
Speed and accuracy of appropriateness judgments for L2 requests by Japanese EFL learners S FUKAZAWA, H MAEDA, S KIDA, Y YAMAUCHI, A TATSUMI ARELE: Annual Review of English Language Education in Japan 26, 125-140, 2015 | 2 | 2015 |
オンライン教材を活用した大学初年次リメディアル教育の検討――学力診断テスト結果の分析を通して―― 植田敦三, 西実, 伊藤駿, 小笠原文, 野々村憲, 湯浅理枝, 大迫知佳子, ... 広島文化学園大学学芸学部紀要 11, 1-8, 2021 | 1 | 2021 |
小学校外国語「読むこと」「書くこと」に関するテストへの提案6年次修了段階にできることの調査 高橋美由紀, 山内優佳柳善和 愛知教育大学研究報告. 教育科学編 68, 25-33, 2019 | 1 | 2019 |
モジュール授業を活用した小学校高学年の英語教育の実践 「読むこと」「書くこと」 の指導を中心に 高橋美由紀, 山内優佳, 柳善和 の指導を中心に」『愛知教育大学研究報告』 第 67 輯, 1-9, 2018 | 1 | 2018 |
スピーキング不安の変容タイプと変容を引き起こす要因の研究 眞子和也, 松宮奈賀子, 山内優佳, 岡本ふみ香, 香田夏美 学部・附属学校共同研究紀要 51, 98-107, 2024 | | 2024 |
小学校外国語科読むこと・書くことにおける言語活動導入の指導―教員養成課程大学生における調査― 山内優佳, 戸井一宏, 梅木璃子 日本児童英語教育学会(JASTEC)研究紀要 42, 289-303, 2023 | | 2023 |
Expansion of the Hiroshima University English Can-Do List to Support English Learning Outside the Classroom A Shuichi, Y Yuka, S Tatsuya, T Yuka, N Atsushi, Y Katsuhiro Hiroshima Studies in Language and Language Education 26, 1-15, 2023 | | 2023 |
オンデマンド授業を補完する取り組み: ライブ講座と学習支援動画を通して 山内勝弘, 山内優佳, 中川篤 広島外国語教育研究 26, 171-180, 2023 | | 2023 |
英語の音声単語認知におけるトップダウン処理: 熟達度およびリスニング方略指向性の関係から 山内優佳 広島外国語教育研究 26, 181-192, 2023 | | 2023 |
Addressing the Burden of Inquiries for English-as-a-Foreign-Language Students in a Self-Access Vocabulary Course S Amano, K Enokida, M Morita, T Sakaue, Y Yamauchi Ubiquitous Learning 16 (2), 35, 2023 | | 2023 |
小学校における言語活動導入のための指導―教員養成課程大学生における調査― 山内優佳戸井一宏、 日本児童英語教育学会(JASTEC)研究紀要, 113-124, 2022 | | 2022 |
小学校外国語科における推測して「読むこと」の指導 柳善和山内優佳,高橋美由紀, 日本児童英語教育学会(JASTEC)研究紀要, 59-63, 2022 | | 2022 |
Sequential Organization of L2 Complaint Strategies by Japanese and Thai Learners of English Yuka YAMAUCHI, Seiji FUKAZAWA, Shusaku KIDA, Riko UMEKI Hiroshima Studies in Language and Language Education, 77-90, 2022 | | 2022 |
小学校英語における言語活動導入のための指導: 教員養成課程大学生における調査 戸井一宏, 山内優佳 日本児童英語教育学会研究紀要= JASTEC journal, 113-124, 2022 | | 2022 |