フォロー
Yusaku KAWAGUCHI
Yusaku KAWAGUCHI
Aichi Gakuin University
確認したメール アドレス: dpc.agu.ac.jp - ホームページ
タイトル
引用先
引用先
Written languaging with indirect feedback in writing revision: is feedback always effective?
J Fukuta, Y Tamura, Y Kawaguchi
Language Awareness 28 (1), 1-14, 2019
342019
Developing multi-function software for recording, visualizing, and analyzing learners’ writing process: WritingMaertiX
K Kusanagi, D Abe, J Fukuta, Y Kawaguchi
LET Journal of Central Japan 26, 23-34, 2015
52015
Foreign language grammatical carefulness scale: Scale development and its initial validation
K KUSANAGI, J FUKUTA, Y KAWAGUCHI, Y TAMURA, A GOTO, ...
ARELE: Annual Review of English Language Education in Japan 26, 77-92, 2015
42015
Syntactically–driven algorithmic processing of PP-attachment ambiguity in a second language
J Fukuta, A Goto, Y Kawaguchi, A Kurita, D Murota
International Review of Applied Linguistics in Language Teaching 56 (3), 253-277, 2018
32018
日本人英語学習者を対象とした新しいコンピュータ支援語学学習態度尺度の作成
川口勇作, 草薙邦広
Language Education & Technology, 257-277, 2016
3*2016
Japanese EFL Learners' Implicit Knowledge and Algorithmic Processing of Dative Alternation: Perspective From Syntactic Priming in Reading Comprehension
J Fukuta, A Goto, Y Kawaguchi, D Murota, A Kurita
ARELE: Annual review of English language education in Japan 26, 221-236, 2015
32015
文法性判断の確信度と明示的および暗示的知識 (理論研究・実証研究, 第 44 回中部地区英語教育学会山梨大会)
草薙邦広, 川口勇作
中部地区英語教育学会紀要 44, 65-72, 2015
32015
学習者のライティングプロセスを記録・可視化・分析する多機能型ソフトウェアの開発: WritingMaetriX
草薙邦広, 阿部大輔, 福田純也, 川口勇作
外国語教育メディア学会中部支部研究紀要 26, 23-34, 2015
22015
エッセイライティングにおける増加語数の時系列推移傾向とエッセイ評価の関係: モデルフィッティングを用いた検討
川口勇作, 室田大介, 後藤亜希, 草薙邦広
Language Education & Technology, 319-343, 2015
22015
Effects of Syntactic Priming on PP–attachment Ambiguity: Perspective for Syntactically–driven Implicit Algorithmic Processing in Second Language Acquisition
J Fukuta, A Goto, Y Kawaguchi, D Murota, A Kurita
Proceedings of the 19th International Conference of Pan–Pacific Association …, 2014
22014
英語授業における Microsoft Teams を活用したジグソー活動
川口勇作, カワグチユウサク
愛知学院大学語研紀要 47 (1), 21-38, 2022
12022
The Relationship Between Complexity and Fluency in L2 Writing: An Approach Using Network Analysis
Y Nishimura, Y Kawaguchi, D Abe
Language Education & Technology, 171-198, 2018
12018
Pausing Behaviors and Writing Strategy Preference in Essay-Writing Tasks
Y KAWAGUCHI
Journal of the Chubu English Language Education Society 50, 65-72, 2021
2021
L2 Writing Process, Proficiency, and Evaluation: Focusing on Keystroke Logging Approach
Y Kawaguchi
Learner Corpus Studies in Asia and the World 5, 25-42, 2020
2020
Unintentional Plagiarism in the Japanese EFL Context: Basic Data for Future Plagiarism Education
H Mikami, Y Kawaguchi
Proceedings of PacSLRF 2016, 139–144, 2017
2017
英語教育研究における教育的処遇の効果とリスク (実証研究, 第 45 回中部地区英語教育学会和歌山大会)
草薙邦広, 川口勇作, 田村祐
中部地区英語教育学会紀要 45, 61-68, 2016
2016
e ラーニング教材を活用した語彙学習方略が学習者のライティングに与える影響 (理論研究・実証研究, 第 43 回中部地区英語教育学会富山大会)
川口勇作
中部地区英語教育学会紀要 43, 9-14, 2014
2014
反応時間データにおける語彙特性効果に着目した語彙の即時的運用能力: 語長・頻度・親密度・心像性に焦点を当てて
川口勇作, 草薙邦広
LET 中部支部研究紀要= LET journal of Central Japan/外国語教育メディア学会 LET …, 2013
2013
現在システムで処理を実行できません。しばらくしてからもう一度お試しください。
論文 1–18