Fumihiko IKUINE, 生稲史彦
Fumihiko IKUINE, 生稲史彦
Chuo Graduate School of Strategic Management, Professor
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タイトル
引用先
引用先
開発生産性のディレンマ: デジタル化時代のイノベーション・パターン
生稲史彦
有斐閣, 2012
11*2012
Open Source, a Phenomenon of Generation Changes in Software Development The Case of Denshin 8 Go
H Fujita, F Ikuine
Annals of Business Administrative Science 13 (1), 1-15, 2014
92014
家庭用ゲームソフトの製品開発-消費者感性のシミュレート
生稲史彦
成功する製品開発-産業間比較の視点, 187-207, 2000
9*2000
Platform paradox
T Wada, T Ichikohji, F Ikuine
Annals of Business Administrative Science 13 (2), 91-103, 2014
72014
Free and Open Source Are Not Necessary Conditions of Successful Development The Case of “Hidemaru Mail
H Fujita, F Ikuine
Annals of Business Administrative Science 12 (3), 151-166, 2013
72013
How to Avoid Fork The Guardians of Denshin 8 Go
F Ikuine, H Fujita
Annals of Business Administrative Science 13 (5), 283-298, 2014
62014
家庭用ゲームソフトにおける開発戦略の比較
生稲史彦, 新宅純二郎, 田中辰雄
情報化と産業組織構造に関する調査研究』, 財団法人産業研究所, 1999
61999
家庭用テレビゲーム産業 (1983 1996)
生稲史彦, 新宅純二郎
社会生産性本部, 1997
6*1997
Yahoo! 知恵袋 ケース・スタディ Web サービスの開発におけるユーザの組織化
藤田英樹, 生稲史彦
赤門マネジメント・レビュー 7 (6), 303-338, 2008
52008
ソフトビジネスにおける企業像
生稲史彦
ゲーム産業の経済分析-コンテンツ産業発展の構造と戦略, 2003
52003
ソフト開発の内製 外製とパフォーマンス
生稲史彦
ゲーム産業の経済分析-コンテンツ産業発展の構造と戦略, 207-233, 2003
52003
変貌する日本のコンテンツ産業 創造性と多様性の模索
河島伸子, 生稲史彦, 露天拍賣, 亞柏ez購, 領帶
ミネルヴァ書房, 2013
42013
The evolution of the home video game software industry in Japan: an empirical study on factors in the Industry’s evolution
F Ikuine
Evolutionary and Institutional Economics Review 9 (1), 37-50, 2012
42012
デジタル化がもたらすコンテンツ業界全体の転換に関する, 生産・流通・消費の一貫研究-音楽業界における消費者調査から
生稲史彦, 勝又壮太郎, 一小路武安, 半澤誠司, 和田剛明, 野島美保
電気通信普及財団 研究調査報告書 25, 58-68, 2010
42010
プロデューサー
生稲史彦
超企業組織論-企業を超える組織のダイナミズム, 119-128, 2000
42000
家庭用ゲームソフ トにおける開発戦略の比較一開発者抱え込み戦略と外部制作者活用戦略離
生稲史彦, 新宅純二郎, 田中辰雄
41999
Five Steps in Sales and Its Skills The Importance of Preparing before an Interview with Customers
N Inamizu, H Sato, F Ikuine
Annals of Business Administrative Science, 0161125a, 2017
32017
Endless Development is the Best Quality Assurance: The Case of “Hidemaru Mail”
F Ikuine, H Fujita
Annals of Business Administrative Science 12 (5), 251-263, 2013
32013
ゲームソフト産業のイノベーション・パターン: 開発生産性のディレンマ
生稲史彦
東京大学, 2006
32006
日本のゲームソフト産業--シリーズ戦略の罠 (特集 日本のコンテンツ・ビジネス)
米倉誠一郎, 生稲史彦
一橋ビジネスレビュー 53 (3), 52-69, 2005
32005
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論文 1–20