開発生産性のディレンマ: デジタル化時代のイノベーション・パターン 生稲史彦 有斐閣, 2012 | 19* | 2012 |
Open Source, a Phenomenon of Generation Changes in Software Development The Case of Denshin 8 Go H Fujita, F Ikuine Annals of Business Administrative Science 13 (1), 1-15, 2014 | 11 | 2014 |
Platform paradox T Wada, T Ichikohji, F Ikuine Annals of Business Administrative Science 13 (2), 91-103, 2014 | 9 | 2014 |
家庭用ゲームソフトの製品開発-消費者感性のシミュレート 生稲史彦 成功する製品開発-産業間比較の視点, 187-207, 2000 | 9* | 2000 |
Free and Open Source Are Not Necessary Conditions of Successful Development The Case of “Hidemaru Mail H Fujita, F Ikuine Annals of Business Administrative Science 12 (3), 151-166, 2013 | 7 | 2013 |
How to Avoid Fork The Guardians of Denshin 8 Go F Ikuine, H Fujita Annals of Business Administrative Science 13 (5), 283-298, 2014 | 6 | 2014 |
The evolution of the home video game software industry in Japan: An empirical study on factors in the industry’s evolution F Ikuine Evolutionary and Institutional Economics Review 9 (1), 37-50, 2012 | 6 | 2012 |
家庭用ゲームソフトにおける開発戦略の比較 生稲史彦, 新宅純二郎, 田中辰雄 情報化と産業組織構造に関する調査研究』, 財団法人産業研究所, 1999 | 6 | 1999 |
変貌する日本のコンテンツ産業: 創造性と多様性の模索 河島伸子, 生稲史彦 ミネルヴァ書房, 2013 | 5 | 2013 |
デジタル化がもたらすコンテンツ業界全体の転換に関する, 生産・流通・消費の一貫研究-音楽業界における消費者調査から 生稲史彦, 勝又壮太郎, 一小路武安, 半澤誠司, 和田剛明, 野島美保 電気通信普及財団 研究調査報告書 25, 58-68, 2010 | 5 | 2010 |
Yahoo! 知恵袋 ケース・スタディ Web サービスの開発におけるユーザの組織化 藤田英樹, 生稲史彦 赤門マネジメント・レビュー 7 (6), 303-338, 2008 | 5 | 2008 |
ソフトビジネスにおける企業像 生稲史彦 ゲーム産業の経済分析-コンテンツ産業発展の構造と戦略, 2003 | 5 | 2003 |
ソフト開発の内製 外製とパフォーマンス 生稲史彦 ゲーム産業の経済分析-コンテンツ産業発展の構造と戦略, 207-233, 2003 | 5 | 2003 |
家庭用テレビゲーム産業 (1983 1996) 生稲史彦, 新宅純二郎 社会生産性本部, 1997 | 5* | 1997 |
Industrial competitiveness and design evolution T Fujimoto, F Ikuine Springer, 2018 | 4 | 2018 |
Five Steps in Sales and Its Skills The Importance of Preparing before an Interview with Customers N Inamizu, H Sato, F Ikuine Annals of Business Administrative Science, 0161125a, 2017 | 4 | 2017 |
家庭用ゲームソフ トにおける開発戦略の比較一開発者抱え込み戦略と外部制作者活用戦略離 生稲史彦, 新宅純二郎, 田中辰雄 | 4 | 1999 |
Endless Development is the Best Quality Assurance The Case of “Hidemaru Mail” F Ikuine, H Fujita Annals of Business Administrative Science 12 (5), 251-263, 2013 | 3 | 2013 |
ゲームソフト産業のイノベーション・パターン: 開発生産性のディレンマ 生稲史彦 東京大学, 2006 | 3 | 2006 |
日本のゲームソフト産業--シリーズ戦略の罠 (特集 日本のコンテンツ・ビジネス) 米倉誠一郎, 生稲史彦 一橋ビジネスレビュー 53 (3), 52-69, 2005 | 3 | 2005 |